En liten update.

7 Aug

Ja det går lite upp och ner med skrivandet. Sist jag skrev väntade jag på besked om Shakira var dräktig. Svar JA! Det finns en liten bebbe i magen ❤ Nu hoppas jag att allt går bra så att jag får gosa liten bebis nästa år.

Den 22 augusti ska vi tävla distans jag o Shakira, en 40 km CR blir det. Tänker inte pressa hästen så går det så går det 😂 Svårt att träna tempo när man rider själv och hon mest blir sur och sparkar bakut om man pressar lite till. Men de dagarna hon är pigg o framåt är det inga bekymmer, då tuffar hon på tills jag inte orkar mer. Mycket sto-humör i den damen.

Den lilla ponnyn Tanja har vi nu köpt, så Melina är lycklig lillmatte (de andra två är ju också lillmattar fast inte lika mycket).

Har varit mycket husrenovering i sommar. All plåt är borta, nya hängrännor är på plats ena sidan och målare o fönsternissar bokade. Kommer bli så fint så. Skönt att det äntligen händer. Även om jag tycker det är tråkigt att inte riktigt få ha min man på semestern utan får leka redig husfru som fixar barn, mat o tvätt medan gubben grejar 😉 Nu ska vi iaf unna oss lite semester för imorgon (idag) packar vi bilen o drar till Öland! Ingen sommar utan Öland ❤ Ska bli skönt att komma ifrån vardagen o bara vara. Förhoppningsvis är barnen lite sams också.

Tack o hej för nu ☺

Lämna en kommentar